Jak działa i kiedy skorzystać – co warto wiedzieć o reklamie AdWords?

Szeroko pojęta działania z zakresu marketingu internetowego są obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania internetowych stron sprzedażowych, ale też wielu innych, którym zależy po prostu na przyciąganiu jak największej ilości odwiedzających i pomnażaniu zysków. Sukces w sieci w dużej mierze zależny jest od zainteresowania odbiorców, dlatego pozycjonowanie SEO, ale też reklamy Google AdWords okazują się być dziś obowiązkiem. Co zatem należy wiedzieć o linkach sponsorowanych zanim z nich skorzystamy?

Reklama AdWors to przez jednych lubiana, a przez innych nieco mniej ceniona forma promocji w sieci. Nie można jednak powiedzieć, że ludzie dzielą się na zwolenników pozycjonowania organicznego i linków sponsorowanych, gdyż w sprzyjających warunkach, obie metody wsparcia marketingowego strony, mogą ze sobą skuteczne współpracować.

O kampanii Google AdWords słów kilka…

To o czym warto wspomnieć na początku, kampania Google AdWords w odróżnieniu od pozycjonowania stron, pozwala nam bardzo szybko doświadczyć oczekiwanych rezultatów, gdyz już niespełna piętnaście minut po zatwierdzeniu reklam w systemie, te będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google. To nie wątpliwie swojego rodzaju przewaga nad działaniami z zakresu SEO, aczkolwiek jest to nieco droższe rozwiązanie, którego też nie zaleca się wykonywać samemu. Funkcjonują zatem specjalistycznie agencje AdWords, które pomagają firmom w przygotowywaniu kampanii. Jako, że system reklamowy Google jest niesamowicie rozbudowany, mamy możliwość bardzo precyzyjnego dostosowania reklamy do profilu naszych potencjalnych klientów. Możemy zatem wybrać takie ustawienia jak wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, a nawet urządzenia, którymi posługują się internauci, mający by odbiorcami naszego przekazu reklamowego.

Na ogół uznaje się, że prowadzenie kampanii AdWords ma sens szczególnie na początku funkcjonowania firmy, gdyż doskonale wspiera proces budowania świadomości marki, jednak nie jest powiedziane, że będzie to jedyna korzyści, jaką uda się nam uzyskać. Z pewnością będzie to też doskonała okazja, aby bardzo szybko dotrzeć z przekazem reklamowych do naszych odbiorców, kiedy mamy w perspektywie sezonową wyprzedaż, akcję promocyjną, czy też jakikolwiek inny event.

Post Author: bbartek